rozwiń zwiń
lex

Profil użytkownika: lex

Nie podano miasta Mężczyzna
Status Czytelnik
Aktywność 2 godziny temu
467
Przeczytanych
książek
546
Książek
w biblioteczce
388
Opinii
1 986
Polubień
opinii
Nie podano
miasta
Mężczyzna
Dodane| 11 książek
"Powiedz mi, jakie książki masz w domu, a powiem ci, kim jesteś." - autor nieznany

Opinie


Na półkach: , , , ,

Co do zasady, to raczej zgadzam się z autorem, jednak ton książki jest za bardzo agresywny, jeszcze bardziej niż u Dawkinsa. Mnie to zniechęca, a tym bardziej zniechęci wierzących lub wątpiących (no chyba, że to ma być książka tylko dla wojujących ateistów... ale dla nich treść, to nic nowego przecież). I niewiele więcej mam do powiedzenia. Może jeszcze to, że pomijając ten taki agresywny ton, to jest też oczywiście zabawna momentami - wkleję sobie kilka zabawnych (choć nie tylko) cytatów:

"Rzecz w tym, że większość z tego, co obecnie uważamy za święte, jest święte wyłącznie z tego powodu, że wczoraj uważano to za święte."

"Od tamtej pory oba te państwa [Indie i Pakistan] stoczyły trzy oficjalne wojny, bez przerwy przelewają krew na wspólnej granicy, a obecnie każde z nich gotowe jest zgładzić to drugie przy użyciu broni nuklearnej. Jedynym powodem jest to, że nie zgadzają się co do "faktów", które w każdym calu są tak samo zmyślone i dziwaczne, jak imiona reniferów świętego Mikołaja."

"W większości ludzie wiary są oczywiście zupełnie zdrowi psychicznie, nawet ci, którzy popełniają okropne czyny z powodu swoich wierzeń. Lecz jaka jest różnica pomiędzy mężczyzną, który wierzy, że Bóg da mu w nagrodę siedemdziesiąt dwie dziewice, jeśli zabije kilkudziesięciu żydowskich nastolatków, a tym, który wierzy, że istoty z Alfa Centauri przesyłają mu wiadomości na temat ogólnoświatowego pokoju, używając w tym celu jego suszarki do włosów? Jakaś różnica jest, tego możemy być pewni, ale nie jest to różnica, która stawia wiarę w korzystnym świetle."
:D

"Jeśli kiedykolwiek usłyszycie, że ludzie zaczynają rozmyślnie i bezkrytycznie zabijać cywili, zadajcie sobie pytanie, jaki dogmat za nimi stoi. W co ci świeżo stworzeni zabójcy wierzą? Zobaczycie, że jest to zawsze - zawsze - coś niedorzecznego."


Jednak im dalej, tym robi się dziwniej... Cały fragment, dość spory, agitacji za legalizacją marihuany pasuje do treści jak pięść do nosa chociaż autor usilnie stara się udowodnić że pasuje ;) i znowu: w sumie zgadzam się z nim, ale i tak mam tak trochę wrażenie, że po prostu zebrał kilka tematów, o których koniecznie chciał napisać i połączył je w jedno jakkolwiek...
Mimo tych rzeczy na minus, ogólnie książki dobrze mi się słuchało, wciąga, nie nudzi i łatwo skupić się na treści, więc mógłbym polecić jeśli ktoś chce miło spędzić czas... raczej po to, bo jakaś odkrywcza nie jest ;)

(czytana/słuchana: 8-16.05.2024)
4/5 [7/10]

Co do zasady, to raczej zgadzam się z autorem, jednak ton książki jest za bardzo agresywny, jeszcze bardziej niż u Dawkinsa. Mnie to zniechęca, a tym bardziej zniechęci wierzących lub wątpiących (no chyba, że to ma być książka tylko dla wojujących ateistów... ale dla nich treść, to nic nowego przecież). I niewiele więcej mam do powiedzenia. Może jeszcze to, że pomijając ten...

więcej Pokaż mimo to

Okładka książki Jak powstaje morderca. Zagadki psychopatycznych umysłów John E. Douglas, Mark Olshaker
Ocena 7,6
Jak powstaje m... John E. Douglas, Ma...

Na półkach: , , ,

Bardzo dobra książka, wśród ostatnio przeze mnie przeczytanych w powiedzmy mniej lub bardziej podobnych tematach, to moim zdaniem najlepsza. Autor opisuje 4 przypadki morderców, z którymi rozmawiał, tzn. niby są to cztery przypadki (tylko cztery niestety, jak dla mnie mógłby opisać dużo więcej!) ale przytacza też tu i ówdzie inne przypadki, z którymi zetknął się w pracy, więc w sumie dostajemy trochę więcej informacji. Zupełnie nie podzielam odczuć innych komentujących - że jest za długa i za dużo pisze o sobie - mnie tam się wszystko wpasowało idealnie, a książka mogłaby być nawet dwa razy dłuższa ;)
Na pytanie zawarte w tytule nie dostajemy odpowiedzi wprost ale można chyba założyć, że to jakieś czynniki wrodzone + okoliczności sprzyjające temu by się ujawniły...

(czytana/słuchana: 13-14.05.2024, Legimi)
5/5 [8/10]

Bardzo dobra książka, wśród ostatnio przeze mnie przeczytanych w powiedzmy mniej lub bardziej podobnych tematach, to moim zdaniem najlepsza. Autor opisuje 4 przypadki morderców, z którymi rozmawiał, tzn. niby są to cztery przypadki (tylko cztery niestety, jak dla mnie mógłby opisać dużo więcej!) ale przytacza też tu i ówdzie inne przypadki, z którymi zetknął się w pracy,...

więcej Pokaż mimo to


Na półkach: , , ,

Napaliłem się na tą książkę bardzo... i trochę rozczarowałem. Treść jest nadal ważna i byłaby może ciekawsza, ale podana tu jest w dosyć nieciekawy sposób... taki typowo naukowy, suche fakty, z tym że bardziej takie "księgowe" niż psychologiczne, przynajmniej ja to tak odebrałem. Psychologii jest niby trochę, ale nie tyle ile się spodziewałem i bym sobie życzył. Cóż, chyba niewiele więcej autor mógł napisać nie wymyślając, rozumiem że materiał źródłowy był dosyć skąpy... ale po prostu liczyłem na więcej.

(czytana: 21.04-11.05.2024)
4/5 [7/10]

Napaliłem się na tą książkę bardzo... i trochę rozczarowałem. Treść jest nadal ważna i byłaby może ciekawsza, ale podana tu jest w dosyć nieciekawy sposób... taki typowo naukowy, suche fakty, z tym że bardziej takie "księgowe" niż psychologiczne, przynajmniej ja to tak odebrałem. Psychologii jest niby trochę, ale nie tyle ile się spodziewałem i bym sobie życzył. Cóż, chyba...

więcej Pokaż mimo to

Więcej opinii

Aktywność użytkownika lex

z ostatnich 3 m-cy
lex
2024-05-29 08:22:43
lex ocenił książkę Koniec wiary. Religia, terror i przyszłość rozumu na
7 / 10
i dodał opinię:
2024-05-29 08:22:43
lex ocenił książkę Koniec wiary. Religia, terror i przyszłość rozumu na
7 / 10
i dodał opinię:

Co do zasady, to raczej zgadzam się z autorem, jednak ton książki jest za bardzo agresywny, jeszcze bardziej niż u Dawkinsa. Mnie to zniechęca, a tym bardziej zniechęci wierzących lub wątpiących (no chyba, że to ma być książka tylko dla wojujących ateistów... ale dla nich treść, to nic now...

Rozwiń Rozwiń
lex
2024-05-17 03:37:22
lex ocenił książkę Jak powstaje morderca. Zagadki psychopatycznych umysłów na
8 / 10
i dodał opinię:
2024-05-17 03:37:22
lex ocenił książkę Jak powstaje morderca. Zagadki psychopatycznych umysłów na
8 / 10
i dodał opinię:

Bardzo dobra książka, wśród ostatnio przeze mnie przeczytanych w powiedzmy mniej lub bardziej podobnych tematach, to moim zdaniem najlepsza. Autor opisuje 4 przypadki morderców, z którymi rozmawiał, tzn. niby są to cztery przypadki (tylko cztery niestety, jak dla mnie mógłby opisać dużo wi...

Rozwiń Rozwiń
lex
2024-05-15 04:19:40
2024-05-15 04:19:40
lex ocenił książkę Zwykli ludzie: 101. Policyjny Batalion Rezerwy i "ostateczne rozwiązanie" w Polsce na
7 / 10
i dodał opinię:

Napaliłem się na tą książkę bardzo... i trochę rozczarowałem. Treść jest nadal ważna i byłaby może ciekawsza, ale podana tu jest w dosyć nieciekawy sposób... taki typowo naukowy, suche fakty, z tym że bardziej takie "księgowe" niż psychologiczne, przynajmniej ja to tak odebrałem....

Rozwiń Rozwiń
lex
2024-05-15 04:00:45
lex ocenił książkę Ocalić syna na
7 / 10
i dodał opinię:
2024-05-15 04:00:45
lex ocenił książkę Ocalić syna na
7 / 10
i dodał opinię:

Powieść nawet ciekawa, oryginalna i poruszająca trudny temat. A jak czytam jak to ludziom "było niedobrze" czytając, to myślę sobie, że naprawdę zmarnowałem jakiś potencjał - powinienem był zostać psychologiem sądowym czy kimś w tym rodzaju, bo mnie nie było niedobrze. Nie wstrzą...

Rozwiń Rozwiń
Ocalić syna Lucinda Berry
Średnia ocena:
7.6 / 10
1635 ocen
lex
2024-05-15 03:14:28
lex ocenił książkę Zło. Jak powstaje w nas na
7 / 10
i dodał opinię:
2024-05-15 03:14:28
lex ocenił książkę Zło. Jak powstaje w nas na
7 / 10
i dodał opinię:

Trochę czego innego się po tej książce spodziewałem... bardziej czegoś takiego standardowego: jak rodzi się zło, jak do tego dochodzi/dlaczego ktoś czyni zło. A nie, jak dowiadujemy się we wprowadzeniu, ta książka ma być o nas, o każdym z nas ;) Oryginalnie i za to plus. Pierwsze rozdziały...

Rozwiń Rozwiń
Zło. Jak powstaje w nas Julia Shaw
Średnia ocena:
7 / 10
67 ocen
lex
2024-05-03 23:00:15
lex ocenił książkę Moja matka psychopatka. Dorastanie w cieniu potwora na
8 / 10
i dodał opinię:
2024-05-03 23:00:15
lex ocenił książkę Moja matka psychopatka. Dorastanie w cieniu potwora na
8 / 10
i dodał opinię:

Kiedy się wejdzie w relacje z psychopatą, to na pewno nie jest łatwo się z tego wyplątać... ale jeśli psychopatą jest rodzic, to zwyczajnie nie da się z tego wyplątać - przynajmniej do czasu uzyskania samodzielności. Ale nawet potem - matki przecież nie da się zmienić, można się odciąć ale...

Rozwiń Rozwiń
lex
2024-05-03 20:43:57
lex ocenił książkę Esencjalista na
7 / 10
i dodał opinię:
2024-05-03 20:43:57
lex ocenił książkę Esencjalista na
7 / 10
i dodał opinię:

Jedno trzeba przyznać: książka jest krótka, rzeczywiście esencjalistyczna :D i normalnie by mnie to chyba irytowało, ale tutaj to pasuje i jest dodatkową reklamą książki. Aaale jednak jest to przede wszystkim książka dla tych, którzy chcą ogarnąć zarządzanie swoją pracą (więc pracujących u...

Rozwiń Rozwiń
Esencjalista Greg McKeown
Średnia ocena:
7.2 / 10
1345 ocen
lex
2024-05-03 19:10:27
lex i Vicious_042_ są teraz znajomymi
2024-05-03 19:10:27
lex i Vicious_042_ są teraz znajomymi
lex
2024-04-25 03:55:12
lex ocenił książkę Kobiety z bloku 10. Eksperymenty medyczne w Auschwitz na
7 / 10
i dodał opinię:
2024-04-25 03:55:12
lex ocenił książkę Kobiety z bloku 10. Eksperymenty medyczne w Auschwitz na
7 / 10
i dodał opinię:

Na tą książkę trafiłem przypadkiem, szukając na Legimi czegoś innego... skoro więc trafiłem, postanowiłem przeczytać. I cóż... książka jest długa i szczegółowa - to i wada i zaleta. Zaleta, bo wiadomo, a wada, bo trochę ciężko się to czyta... No to zdecydowanie nie jest książka którą się b...

Rozwiń Rozwiń
lex
2024-04-23 07:06:57
lex ocenił książkę Stella. Narodziny psychopatki na
5 / 10
i dodał opinię:
2024-04-23 07:06:57
lex ocenił książkę Stella. Narodziny psychopatki na
5 / 10
i dodał opinię:

Co tu się wydarzyło? "Narodziny psychopatki"... ale której? Bo jak dla mnie w tej książce wszyscy główni bohaterowie byli psychopatkami i psychopatami. Najnormalniejszy był chyba facet mający ciągoty kazirodcze, serio.

Już początek mnie nie przekonał, no bo umówmy się: historia ...

Rozwiń Rozwiń
Stella. Narodziny psychopatki Adrian Bednarek
Cykl: Stella (tom 1)
Średnia ocena:
7.2 / 10
495 ocen

statystyki

W sumie
przeczytano
467
książek
Średnio w roku
przeczytane
19
książek
Opinie były
pomocne
1 986
razy
W sumie
wystawione
451
ocen ze średnią 6,9

Spędzone
na czytaniu
2 353
godziny
Dziennie poświęcane
na czytanie
17
minut
W sumie
dodane
0
cytatów
W sumie
dodane
11
książek [+ Dodaj]